Joiner

A person who does precision guesswork

based on unreliable data provided

by those of questionable knowledge

See also: Magician, wizard



The Joiner

Der Tischler


Handwerkliches Geschick ist nicht alles.

Man muss auch mit dem Herzen

bei der Sache sein.




Shortcuts:
Dremel Toolbox - Gramophone Toolbox - Ole's Scratch Pole - A shelf - The missing Panel - A substitute for legs
A Stairs renovation - The rescue of a door-frame - The mobile Counter - The Beach and the Balcony - Window sill - My journeyman's piece

Dremel Kiste - Alte Grammophone Kiste - Ole's Kratzbaum - Ein Regal - Das verlorene Stück Panele - Ein Untergestel für einen Schrank -
Die kaputten Stufen - Vergammelter Türpfosten - Mobiler Tresen - Der Sand von Scheveningen Strand - Fensterbank - Mein Gesellensdtück



The Dremel-Box
Let's build a tool-box for the Dremel's. And why not make it fancy? Cause I can.

Die Dremel Kiste
Eine Kiste für meine Dremel. Warum so aufwändig? Weil es Spass macht und schön aussieht!
Dremel01
Dremel15

Dremel03

Dremel04

Dremel08


Dremel06

Dremel12

Click me to see more Photo's!



To the Shortcuts




The old Gramophone-Box
Once I got an old Gramophone Box. It was made around 1935. But what to do with it? So I build it for the stuff to repair Piano's.

Die alte Grammophon Kiste
Diese Kiste habe ich für Material, welches ich zur Reparatur von Piano's benötige. Ursprünglich war es ein Grammophon von 1935.
Gramophone01
Gramophone02

Gramophone03

Gramophone04

Click me to see more Photo's!



To the Shortcuts




Ole's Scratch Pole
We got the tree as a gift. And the doghouse was there allready. So the tree fits perfect.

Ole's Kratzbaum
Wir haben einen richtigen Baum geschenkt bekommen. Und da habe ich dann einen richtigen Kratzbaum für unseren Karater draus gemacht. Und er liebt ihn!
Gramophone01
Gramophone10

Gramophone04

Gramophone09

Click me to see more Photo's!



To the Shortcuts




A shelf for my whife
Sometimes the small things make my wife smile.

Ein Regal für meine Frau
Manchmal sind es die kleinen Dinge, die eine Frau glücklich machen.
Shelf01
Shelf02


To the Shortcuts




A missing cabinet panel
The panel fell out, when the Movers moved the cabinet. And than they lost the panel.
The factory of the cabinet was not able to send a lose panel. So I made one. And should look like warn.

Das verlorene Paneel
Eine Umzugfirma hat diesen Schrank transportiert. Dabei ist eines der Paneele verloren gegangen. Ich habe das Stück dann nachgemacht. Weil die Fabrik wollte ernsthaft den ganzen Schrank dafür haben.
CabinetPanel01
CabinetPanel06

CabinetPanel02

CabinetPanel03

CabinetPanel05



To the Shortcuts




A base custom-made for an cabinet
A customer of mine asked me, to make an base for her cabinet.
She got it from het aunt. But the legs were lost.

Ein Untergestell
Ein Kunde hatte einen alten Schrank geerbt. Leider waren die Beine nicht mehr vorhanden. Deswegen habe ich ein Untergestell gemacht.
CabinetBase01
CabinetBase02


To the Shortcuts




A Stairs renovation
A Movingcompany had not the strongest men on bord. They wasn't able to move
the washing maschine to the 2nd floor without damage the stairs.

Die kaputten Stufen
Die Umzugsfirma hatte nicht die stärksten Jungs vorbei geschickt. Sie hatten die Waschmaschine auf beinahe jede Stufe geknallt. Also habe ich die rausgeschlagenen Stücke wieder repariert. Und die Treppe war kurz vor dem Einzug gemacht worden.
StairsRenova01
StairsRenova02

StairsRenova03

StairsRenova04

StairsRenova05



To the Shortcuts




The rescue of a door-frame
The door-frame was in a very bad state.
I was able to cut the rotten piece out and put a new piece in. Painted it and as good as new!

Nicht alles muss komplett getauscht werden
Der Kunde wollte gleich den ganzen Türrahmen raus reissen. Ich konnte ihn davon überzeugen, die verrotteten Stücke aus zu tauschen.
DoorFrame01
DoorFrame02

DoorFrame03

DoorFrame04





To the Shortcuts




The counter for a Charity
A Charity-Organisation neede a mobile Counter. And it should be for free. If I could.
I could. Mostly. Only the material I will have paied. The rest was for free.

Der mobile Tresen
Ein Pop-Up Geschäft benötigte einen mobilen Tresen. Also habe ich da mal was gebaut.
Counter01
Counter02

Counter03

Counter04

Counter05



To the Shortcuts




The Beach and the Balcony
A customer of mine like to have some wooden floor on the balcony
But he must could lifted up to remove the zand. You see the nice foto?
That's his view in Scheveningen in South Holland.

Der Sand von Scheveningen Strand
Weil der Sand vom Strand immer wieder auf dem Balkon flog, hatte mich der Kunde nach einem Deck gefragt. Ich habe das dann so gebaut, das man die 3 Teile zum fegen hoch nehmen konnte.
Balcony07
Balcony08

Balcony09
Balcony06

Click me to see more Photo's!



To the Shortcuts




A broken windowsill
A Mover knelt on the windowsill. But there was no
substructure. Only the tryboard was the sill. What stupid!

Durchgebrochene Fensterbank
Ein Umzügler hatte sich auf die Fensterbank gekniet. Allerdings bestand die 'Fensterbank' aus einer Gipsplatte. Und die war auch nicht unterstützt. Natürlich bricht die. Ich habe das dann in 5 Stunden wieder repariert.
Windowsill01
Windowsill02


To the Shortcuts




My journeyman's piece
In Germany if you are finishing the training for an craftsman,
you have to made a journeyman's piece. Mine was a frontdor.
It was made for the house of my parents.

Mein Gesellenstück
Ich habe als Bautischler eine Haustür als Gesellenstück gemacht. Diese habe ich dann, zusammen mit meinem Vater, in mein Elternhaus eingebaut.
Frontdoor01
Frontdoor02

Frontdoor03

Frontdoor04




To the Shortcuts




© Svensen 2023 V 3.4